Методичні рекомендації вчителям хімії, біології, екології загальноосвітніх навчальних закладів

Методичні рекомендації вчителям хімії, біології, екології загальноосвітніх навчальних закладів

вівторок, 14 лютого 2017 р.

Розпочато обговорення програм базової школи

13 лютого стартувало онлайн обговорення навчальних програм для учнів 5-9 класів. У Міністерстві освіти наголошують, взяти участь в оновленні програм та запропонувати потрібні українській школі зміни зможе кожен бажаючий.

За словами міністра освіти Лілії Гриневич, міністерство зробить оновлення навчальних програм максимально відкрито як для професійних спільнот, так і для кожного зацікавленого громадянина.
«Зараз ми вже розпочали підготовку до реформи Нова українська школа, у перший клас якої діти підуть 2018 року. Однак школярі не можуть чекати, тому перші зміни ми повинні забезпечити вже нині», – сказала міністр.
У МОН також зазначають, що одним з головних завдань, що стоїть перед оновленням програм базової школи – подивитись на чинні програми для 5-9 класів під кутом зору компетентнісного підходу, а також щодо їх відповідності віковим особливостям учнів.
«Програми мають бути сформовані таким чином, щоб основні компетенції пронизували увесь зміст освіти і робили його прикладним до життя», - наголошують  у Міносвіти.
Планується, що формування компетентностей має забезпечити основна новація цьогорічного оновлення програм – впровадження наскрізних тем, які проходитимуть через основні предмети. Напрацюванням та визначенням наскрізних тем займатимуться робочі групи, до яких входять вчителі-практики, науковці та представники МОН. Натомість, на онлайн платформі учасники працюватимуть з існуючими програмами, підкреслюючи основні недоліки та пропонуючи структурні зміни.
«Наприклад, наскрізною темою може бути «підприємливість і фінансова грамотність». Якщо така тема буде визначена, то, приміром, під час вивчення матеріалу з математики зміст завдань буде прив’язаний до наскрізної теми: пропонуватиметься сформувати родинний бюджет із використанням математичних знань, що вивчаються, запланувати фінансові витрати на проїзд тощо. Відповідні матеріали, що орієнтовані на формування компетентностей, у нас є. Протягом років незалежності міжнародні донори вкладали у нашу країну багато коштів, започатковувалися проекти, в рамках яких було створено якісні освітні матеріали. Як будуть сформульовані наскрізні теми – залежить від робочих груп, в першу чергу вони виходитимуть із наявних матеріалів», – роз’яснює лілія Гриневич.
Загалом на обговорення виставлено 23 навчальні програми для 5-9 класів.
За словами координатора проекту з оновлення програм Сергія Горбачова, єдиною умовою для внесення пропозицій та участі в обговореннях є дотримання дуже простих правил, суть яких можна сформулювати п’ятьма словами: пропозиції – по суті, обговорення – ввічливе.
«Ми переконані, що реформа освіти має стати пріоритетом та надбанням усього українського суспільства. Саме тому ми робимо це обговорення максимально відкритим та запрошуємо усіх взяти у ньому активну участь», – наголосила Лілія Гриневич.

Немає коментарів:

Дописати коментар