Методичні рекомендації вчителям хімії, біології, екології загальноосвітніх навчальних закладів

Методичні рекомендації вчителям хімії, біології, екології загальноосвітніх навчальних закладів

До методичного портфоліо вчителів хімії та біології


З метою поступового впровадження нового Державного стандарту (2013-2018 рр.)  як важливого компоненту змістової основи змін із питань оптимізації навчання, вирішення проблеми якісного науково-методичного та психологічного супроводу роботи  педагогів
РЕКОМЕНДУЄМО:
І. Керівникам навчальних закладів:
1. Створити та систематично оновлювати на шкільному сайті інформаційну сторінку «Особливості впровадження нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти»;
2. Забезпечити участь вчителів природничих дисциплін у  нарадах, семінарах, тренінгах, консультаціях при міському науково - методичному центрі та ДОІППО з питань підготовки до впровадження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти;
3. Сприяти участі вчителів хімії та біології у різних формах підвищення кваліфікації з питань упровадження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти;
4. Провести «круглий стіл» з вчителями 5-6 класів «Успіхи і проблеми в умовах упровадження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти»;
5. Провести інструктивно-методичні заходи з ознайомлення вчителів із нормативно-правовим, організаційним та науково-методичним забезпеченням навчально-виховного процесу відповідно до вимог освітніх стандартів.
ІІ. Керівникам РМО вчителів хімії та біології:
1. Провести інструктивно-методичні наради з питань:
-                     Орієнтовні вимоги оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти;
-                     Навчально-методичне забезпечення основної школи;
-                     Підготовка і організований початок 2014-2015 навчального року в умовах упровадження нових Державних стандартів освіти;
-                     Використання літератури, що має гриф МОН України
2. Організувати та провести науково-практичні семінари для вчителів:
-                   «Упровадження інноваційних технологій  на уроках біології та хімії»;
-                   «Практика впровадження  нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти на уроках природничих дисциплін»;
-                   «Інноваційні технології навчання як засіб розвитку творчих здібностей учнів»
3. Провести інструктивно-методичні семінари, наради  для керівників ШМО:
-                     моделювання діяльності ШМО в умовах упровадження  нових Державних стандартів освіти;
-                      організація опрацювання вчителями біології та хімії змісту базових навчальних програм.
4. Організувати роботу консультпункту з питань викладання навчальних дисциплін  у 6-х класах  за новими програмами
5. Провести засідання методичних об’єднань:
-  нові акценти в навчальних програмах біології;
- компетентністний розвиток учнів 6 класів засобами курсів за вибором. Навчально-методичне забезпечення курсів за вибором;
- вимоги до матеріальної бази кабінетів біології,як навчального середовища учнів 6 класів;
- завдання щодо оновлення навчальних кабінетів основної школи;
-  концептуальні засади навчання біології в основній школі. Особливості вивчення біології у 6 класах;
- особливості контрольно-оцінювальної діяльності у 5-6 класах
6. Створити банк даних педагогів району, що працюють  у 6-х класах за новим Державним стандартом у 2014/2015 н.р.
7. Популяризувати кращий досвід вчителів району з реалізації особистісно-орієнтованого підходу у навчально-виховному процесі.

ІІІ. Вчителям природничих дисциплін:
1. Забезпечити психолого-педагогічну підтримку переходу до нових підходів навчання учнів основної школи за новими Державними стандартами
2. Опрацювати:
-                   нові  навчальні програми з біології;
-                   методичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти;
-                   нормативно-правові, організаційні та науково-методичні документи, щодо забезпечення навчально-виховного процесу відповідно до вимог освітніх стандартів;

3. Постійно поповнювати банк даних інноваційних технологій та методик формування ключових компетентностей учнів базової школи




Положення про шкільні природничо-математичні кабінети



Міністерством освіти розроблено положення, що визначає вимоги до матеріально-технічного обладнання та науково-методичного оснащення кабінетів з природничо-математичних предметів

https://docs.google.com/file/d/0B1KGGchSKfy2b2dONWt1UGZsZVk/edit


https://docs.google.com/file/d/0B1KGGchSKfy2a0lvVFRjaENkWGc/edit


1 коментар: