Методичні рекомендації вчителям хімії, біології, екології загальноосвітніх навчальних закладів

Методичні рекомендації вчителям хімії, біології, екології загальноосвітніх навчальних закладів

вівторок, 1 листопада 2016 р.

Умови та порядок проведення міського туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2017»


1. Всеукраїнський конкурс «Учитель року – 2017» (далі – Конкурс) проводиться на виконання Указу Президента України від 29 червня 1995 року № 489 «Про всеукраїнський конкурс «Учитель року», відповідно до Положення про всеукраїнський конкурс «Учитель року», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 серпня 1995 року № 638, наказу Міністерства освіти і науки України від 14.06.2016 № 668 у номінаціях: «Біологія», «Інформатика», «Музичне мистецтво», «Початкова освіта».


2. Участь учителів у Конкурсі здійснюється на добровільних засадах.
До участі у Конкурсі допускаються педагогічні працівники загальноосвітніх навчальних закладів за основним місцем роботи, стаж педагогічної роботи яких не менше 5 років.
3. Учасники конкурсу до 20 жовтня 2016 року (для учасників номінації «Початкова школа» - до31.10.2016) надають в паперовому вигляді методисту за фахом:
- заяву учасника Конкурсу до оргкомітету про участь у Конкурсі, написану власноруч (додається);
- згоду учасника Конкурсу на обробку персональних даних  (додається);
- анкету учасника Конкурсу (з особистим підписом) (додається);
- інформаційну картку учасника Конкурсу  (додається);
- портретне фото (формат JPEG, 400х400 пікселів).
- подання навчального закладу із зазначенням педагогічної та методичної діяльності вчителя
 4. Конкурс проводиться в два етапи:
4.1. Відбірковий етап:
«Тестування з фахової майстерності», 40 балів;
«Практична робота», 40 балів;
 Під час відбіркового етапу Конкурсу учасник у довільній формі представляє власний досвід роботи (тривалість – до 10 хв.; можливе використання персонального Інтернет-ресурсу).
4.2. Фінальний етап:
«Урок», 50 балів;
«Навчальний проект», 30 балів;
«Майстер-клас», 20 балів.
5. Голова та члени фахових журі Конкурсу забезпечують секретність завдань конкурсних випробувань до моменту їх оприлюднення.
6. Оцінювання конкурсних випробувань фінального туру Конкурсу:
6.1. Оцінювання здійснюється за критеріями, затвердженими відповідним фаховим журі.
6.2. Оцінювання здійснюється особисто кожним членом журі, бали вносяться до оціночної відомості відповідного конкурсного випробування, член журі підписує та здає відомість голові фахового журі одразу після закінчення кожним конкурсантом відповідного конкурсного випробування.
7. Для участі у фінальному етапі Конкурсу у кожній номінації визначається 9 конкурсантів, які відповідно до рейтингового аркуша відбіркового етапу набрали найбільшу кількість балів.
У випадку однакової кількості балів перевага надається тому учаснику, який має вищий бал за конкурсне випробування «Тестування з фахової майстерності».
Бали, набрані учасниками на відбірковому етапі Конкурсу, анулюються.
8. За загальною кількістю балів конкурсних випробувань фінального етапу членами журі у кожній номінації визначається переможець, призери, які посіли друге та третє місця, та лауреати.
У випадку однакової кількості балів перевага надається тому учаснику, який має вищий бал за конкурсне випробування «Урок».
9. Рішення фахового журі Конкурсу у відповідній номінації оформлюються протоколами, які підписує голова та члени фахового журі.
10. Підсумки Конкурсу є колегіальним рішенням журі, тому перегляду не підлягають. У разі виникнення конфліктних та суперечливих питань щодо результатів оцінювання конкурсних випробувань роз’яснення учасникам надає голова відповідного фахового журі.
         11. Переможці, призери та лауреати нагороджуються відповідними дипломами, подарунками Конкурсу, а також можуть бути представлені до нагород і відомчих заохочувальних відзнак.
 12. Громадське спостереження.
         12.1. З метою формування незалежного уявлення про хід фінального Конкурсу можлива присутність представників громадських організацій, засобів масової інформації (далі – Спостерігачі).
12.2. Спостерігачі мають попередньо повідомити організаторів та зареєструватися в оргкомітеті відповідної номінації.
12.3. Під час конкурсних випробувань та процесу оцінювання в одному приміщенні можуть бути присутніми не більше двох представників від громадських організацій і двох – від засобів масової інформації.
12.4. Спостерігачі не можуть чинити вплив на перебіг Конкурсу та його результати, перешкоджати проведенню Конкурсу, відволікати учасників та членів фахових журі тощо.
12.5. Висновок про перебіг Конкурсу Спостерігачі мають довести до організаторів у письмовій формі.
12.6. Члени відповідних оргкомітетів та фахових журі Конкурсу сприяють Спостерігачам у здійсненні їхніх повноважень.
Конкурсні випробування

Конкурсні випробування
міського туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2017»

Відбірковий етап 

Конкурсне випробування «Тестування з фахової майстерності»
Мета: перевірити знання конкурсантів з фаху, методики викладання предмета, психології та педагогіки.
Формат: тестування (40 питань: 10 – психологія й педагогіка, 30 – предмет і методика).
Тести можуть містити завдання з вибором однієї або декількох відповідей із запропонованих, встановлення відповідності логічно-пов’язаних пар, встановлення правильної послідовності, відкриті завдання з короткою відповіддю.

Конкурсне випробування «Практична робота»
Мета: перевірити вміння конкурсантів виконувати практичні завдання у межах навчального предмета.
Формат залежить від навчального предмета та визначається членами фахового журі.
Як приклад: лабораторна робота з біології, музикування з музичного мистецтва, робота з базами даних з інформатики, розроблення етапів роботи над художнім твором за програмою початкової школи.
Критерії оцінювання розробляються членами фахових журі відповідно до формату практичної роботи.

Фінальний етап (9 учасників)

Конкурсне випробування «Урок»
Мета: оцінити педагогічну майстерність конкурсанта.
Формат: урок тривалістю 35 хв. (початкова школа, біологія, музичне мистецтво), 45 хв. (інформатика).
Теми конкурсних уроків обираються фаховим журі з усієї чинної навчальної програми відповідного предмета; розподіл тем серед конкурсантів здійснюється шляхом жеребкування.
Аспекти, на які слід звернути увагу:
використання у ході уроку технологій, методів, прийомів, про які заявлено в інформаційних картках та презентовано під час попередніх конкурсних випробувань;
формування ключових і предметних компетентностей;
мотивація учнів до самостійної навчальної діяльності;
оптимальне співвідношення індивідуальної й групової роботи учнів;
доцільність використання інформаційно-комунікаційних технологій, організаційних форм;
дотримання часового регламенту.
Орієнтовні критерії оцінювання: володіння дидактичними та фаховими знаннями, навчальним матеріалом; науковість та доступність викладення навчального матеріалу; досягнення мети й завдань уроку; дотримання архітектоніки уроку; відповідність методів, форм, прийомів роботи, засобів навчання завданням уроку і змісту навчального матеріалу, їх оптимальне поєднання; доцільність використання інноваційних педагогічних технологій, ІКТ; активізація пізнавального інтересу учнів; організація самостійної діяльності учнів; індивідуальний та диференційований підходи до учнів; реалізація діяльнісного підходу; наявність завдань, пов’язаних із формуванням ключових і предметних компетентностей; реалізація міжпредметних зв’язків, формування цілісності знань; психологічний та виховний аспекти уроку; зміст, форми, доцільність, диференційованість та обсяг домашнього завдання; володіння державною мовою, дотримання культури мовлення педагога та учнів; особистісні якості вчителя.

Конкурсне випробування «Навчальний проект»
Мета: перевірити вміння конкурсантів проектувати дослідницько-пошукову діяльність учнів.
Формат: презентація технологічної карти заздалегідь розробленого навчального проекту тривалістю до 10 хв., відповіді на питання журі – до 5 хв.
Проблеми для розроблення технологічних карт навчальних проектів визначаються конкурсантом самостійно.
Аспект, на який слід звернути увагу:
технологічна карта проекту містить: проблему, тему, мету, завдання, план реалізації проекту, форми та критерії оцінювання діяльності, передбачувані результати.
Орієнтовні критерії оцінювання: відповідність між проблемою і темою, метою, завданнями проекту; практична, теоретична, пізнавальна значущість передбачуваних результатів; планування та організація самостійної дослідницької діяльності учнів; доцільне використання дослідницьких та пошукових методів; створення атмосфери успіху, підтримка позитивного емоційного настрою; методи та форми оцінювання; структурна цілісність проекту; змістовність, науковість проекту; логіка та послідовність виконання проекту.

Конкурсне випробування «Майстер-клас»
Мета: оцінити методичну майстерність конкурсанта, його вміння транслювати власний досвід учасникам майстер-класу.
Формат: домашня заготовка у формі міні-тренінгу «учитель – учителю» тривалістю до 20 хв., відповіді на питання журі до 5 хв.
Аспекти, на які слід звернути увагу:
знання сучасних ідей та теорій з теми майстер-класу;
методично грамотне формулювання теми майстер-класу;
дотримання принципу майстер-класу – «Я знаю, як це робити. Я навчу вас»;
представлення власних методичних знахідок та коментування методичної доцільності їх використання;
дотримання законодавства України щодо захисту авторських прав, зазначення авторів ідей, технологій, що використовуються у ході майстер-класу;
залучення учасників майстер-класу до активної діяльності, практичне опрацювання представлених методів та прийомів роботи.
Орієнтовні критерії оцінювання: актуальність теми і змісту майстер-класу, методична доцільність і цінність (можливість набуття учасниками нового методичного досвіду); застосування інноваційних освітніх розробок та напрацювань; застосування методів активізації аудиторії, інтерактивних методів; доцільне застосування мультимедійних засобів; оригінальність проведення; педагогічний такт, професійне спілкування з аудиторією; предметна культура; володіння державною мовою; дотримання часового регламенту. 





Немає коментарів:

Дописати коментар